
VitaalPlus Volendam, ook voor kinderenIn de orthomoleculaire geneeswijze staat een gezonde voeding, met een eventuele aanvulling van voedingssupplementen, voorop bij de behandeling van gezondheidsklachten. In onze praktijk combineren wij dat met andere behandelvormen die ondersteunend en synergetisch werken. In de volgende hoofdstukken van deze site laten wij zien welke aanvullende behandelingen wij in huis hebben. Kinderen, ze zijn wat ze eten The Britisch Medical Association (BMA) heeft een waarschuwing doen uitgaan: "We mogen ervan uitgaan dat de ontoereikende voeding die kinderen vandaag krijgen tot fysieke gezondheidsrisico's leidt. Zelfs in die mate dat veel kinderen zullen sterven vóór hun ouders als een direct gevolg van hun ongezonde voeding en levensstijl". Ref: Dr. Alex Richardson - Oxford University. Als therapeut vinden wij het niet verwonderlijk dat wat je in het lichaam stopt fundamenteel is voor wat je denkt en hoe jij je voelt. Een glaasje Een onderzoek van het instituut voor Optimum Nutrition, toonde aan dat een optimale voeding samen met supplementen bij 79% van de onderzochte personen een verbetering gaf van het energiepijl, 66% had een beter geheugen en meer geestelijke scherpte, 66% voelde zich emotioneel beter in evenwicht en bovendien gaf het bij 28% een stressreductie. Dr. Natasha Campbell-Mc Bride beschrijft in haar boek "Gut and psychology syndrome" haar praktijkervaringen met de honderden kinderen die ze behandelt. Veelal ziet zij bij kinderen met aandachtsstoornissen en leerproblemen ook andere problemen zoals astma, eczeem, allergieën, enz. De gemeenschappelijke factor is dat al deze kinderen een verstoorde darmfunctie hebben. Meestal starten deze problemen reeds wanneer borstvoeding vervangen wordt door flessenvoeding. Nu we dit weten, kunnen we aan onze klanten duidelijk maken hoe belangrijk het is om onze kinderen goed te voeden. Best lastig omdat veel kinderen een suikerverslaving hebben, ze eten vrij veel suiker en hebben veelal een sterke drang naar minder gezonde voeding (snacks, patat frites, frisdranken, etc.). Om aan het dagelijks eetpatroon meer voedingskracht van fruit en groenten toe te voegen, adviseren wij Juice PLUS+. Juice PLUS+ is een op volwaardige voeding gebaseerd voedingssupplement, bestaande uit poederconcentraten van het sap van 26 verschillende soorten fruit, groenten en bessen. Dit omdat we, en dat geldt zeker voor kinderen, niet elke dag voldoende groenten en fruit eten. Veel gezondheidsvoordelen van het gebruik van Juice PLUS+ zijn aangetoond in klinisch onderzoek dat wordt uitgevoerd door onderzoekers aan vooraanstaande ziekenhuizen en universiteiten wereldwijd en dat wordt gepubliceerd in wetenschappelijke, door vakgenoten beoordeelde tijdschriften. Daarnaast adviseren wij over supplementen voor kinderen als dagelijkse ondersteuning bij het geestelijk werk en de groei. Mocht u met uw kind een afspraak willen maken voor een advies, aarzel dan niet contact met ons op te nemen. PS: Juice PLUS+ is niet beschikbaar via een drogist of natuurwinkel. |